ورود غیر قابل پبش بینی اوپنهایمر به چین ، پنج روز؛ 30 میلیون دلار

به گزارش مجله فضای وب، اوپنهایمر با فروش 30 میلیون دلاری امتیاز قابل توجهی برای یک فیلم هالیوودی در شرایط فعلی در چین کسب کرد و در صدر باکس آفیس نشست.

ورود غیر قابل پبش بینی اوپنهایمر به چین ، پنج روز؛ 30 میلیون دلار

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که بیشتر فیلم ها از روز آدینه اکران خود را در چین آغاز می نمایند، فیلم هسته ای کریستوفر نولان از چهارشنبه اکران گسترده خود را آغاز کرد و در پنج روز افتتاحیه خود 30.7 میلیون دلار فروش کرد.

به گزارش یونیورسال پیکچرز این فیلم در 35 هزار پرده در 11 هزار سالن در چین از جمله 761 پرده آیمکس به نمایش عایدی. یونیورسال ادعا کرد اوپنهایمر سومین افتتاحیه بزرگ هالیوودی سال را پس از فیلم های سریع ایکس و ترنسفورمرز: ظهور هیولاها داشته است. این دومین افتتاحیه بزرگ برای فیلمی از نولان در بازار چین است و پس از بین ستاره ای قرار می گیرد.

این استقبال قوی پس از آن اتفاق افتاده که مقدار علاقه مخاطبان چینی نسبت به فیلم های هالیوودی از دوران کووید و پس از آن به شدت کاهش یافت. بعضی منتقدان طولانی بودن فیلم، شخصیت اصلی ناشناخته آن و دشواری موضوع و بعضی دیگر ارجاع های منفی آن به کمونیسم را مسئله ای برای بازار چین ارزیابی می کردند.

اما امتیازی که بینندگان داده اند، نشان می دهد از فیلم راضی هستند. تماشاگران به فیلم در فرم پخش بلیت Taopiapiao امتیاز 9.6 از 10 را دادند و فیلم در پلتفرم رقیب مائویان هم امتیاز 9.5 را کسب نموده و در وب سایت دوبان امتیاز 8.9 را گرفته است.

مائویان پیش بینی نموده که اوپنهایمر در تمام مدت اکران خود در چین به فروش 451 میلیون یوان (62 میلیون دلار) برسد.

باکس آفیس چین در ماه آگوست 1.1 میلیارد دلار (7.8 میلیارد یوان) فروش داشت که 11 درصد کمتر از آگوست 2019 است. بازار چین کاملاً در اختیار فیلم های چینی به جای مانده و 84 درصد از سهم بازار را این فیلم ها در اختیار دارند. سهم فیلم های خارجی در مجموع 16 درصد است.

همزمان در باکس آفیس کره هم اوپنهایمر برای سومین هفته در راس فروش ایستاد و در 19 روز 22.4 میلیون دلار فروخت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2273

به "ورود غیر قابل پبش بینی اوپنهایمر به چین ، پنج روز؛ 30 میلیون دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود غیر قابل پبش بینی اوپنهایمر به چین ، پنج روز؛ 30 میلیون دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید